Xai farcit de poma, pernil, prunes i pinyons

Projecte agroecològic de producció de carn lligat a la prevenció d’incendis forestals




Recepta per a sorprendre als convidats. És ideal per a un sopar amb amics o amb família.

Per a cinc o sis persones.

Ingredients:

Una cuixa de xai desossada
1 poma golden
100 gr. de pernil ibèric
50 gr de prunes sense pinyol
50 gr de pinyons
8 cebes de Figueres

5/6 dents d'all
Oli d’oliva verge
Sal 
Pebre
Cordill per lligar




Elaboració:

En primer lloc, cal desossar la cuixa. Us animo a que ho feu amb l’ajuda d’un vídeo, tal i com vaig fer jo. El primer cop és una aventura, però de tot s'aprèn. No em va quedar pas malament! Els meus convidats es van llepar els dits!!

Us deixo el vídeo que vaig consultar:




Un cop l’hem desossat, la salpebrem i hi posem la poma, el pernil, les prunes i els pinyons. L’enrotllerm i la lliguem per una punta.






Per lligar, el primer, cal consultar als experts:



Un cop lligat el podeu fer al forn o en una cassola de ferro fos, jo la vaig fer en la segona. Vaig fregir el rodó farcit a foc lent i cada 15’ l’anava girant. Als 45’ hi vaig afegir un raig de conyac. I, un cop evaporat i la peça de carn es veu cuita s'afegeix una ceba picada i les dents d'all.  Quan aquesta és daurada espot apagar el foc




Un cop la carn es freda la podem tallar a 1 centimètre de gruix, no patiu que no es desfarà.
Posteriorment tritureu la ceba amb el suc que ha després la carn.


És una recepta deliciosa, quedareu molt bé! Podeu acompanyar el plat amb puré de patata o arròs.

Sí el regueu amb un bon vi negre, fareu un bon maridatge!

Bon profit!!

Comentaris